KOVOVÝROBA
  • TECHNOLOGICKÉ MOŽNOSTI
  • STROJNÍ VYBAVENÍ
  • PROJEKTY
  • PRODEJ
  • 3D TVORBA
TECHNOLOGIE
  • MATERIÁLY
  • ŘEZNÉ PODMÍNKY NÁSTROJŮ
  • VÝROBNÍ PROCESY
JAK TO UPNOUT ?
  • JAK UPNOUT NÁSTROJ
  • JAK UPNOUT OBROBEK
JAK TO VYROBIT ?
  • TABULKY
  • TEORIE OBRÁBĚNÍ
  • TIPY Z PRAXE
JAK TO NABROUSIT ?
  • BROUŠENÍ NÁSTROJŮ
  • GEOMETRIE NÁSTROJŮ
  • OPTIMÁLNÍ NASTAVENÍ
  • OSTŘENÍ V PRAXI
ZAJÍMAVOSTI
  • Stroje v ČSR
  • Z historie
UKÁZKY VÝROBY
P1030266 p1080739 p1060325 p1120022
www.tumliKOVO.cz-česky www.tumliKOVO.cz-english www.tumliKOVO.cz-deutsch www.tumliKOVO.cz-по-русски www.tumliKOVO.cz-en français www.tumliKOVO.cz-in italiano www.tumliKOVO.cz-en español www.tumliKOVO.cz-português www.tumliKOVO.cz-po polsku www.tumliKOVO.cz-japan
TOPlist

Projekt náhradních kovových ozubených kol do vřeteníků soustruhů řady 300 které se prodávají pod různým typovým označením ovšem jejich výrobce je vždy stejný, převážně žlutý je v současné době dokončen.

 

sada ozubených kol do vřeteníku

 

Moje modifikace kovových vřetenových pohonných kol je v modulu 1,5 který jsem zvolil jako nejvhodnější.Vřetenové kolo je vyrobeno z jednoho kusu a ozubeno na odvalovací frézce.

Přesuvník je vyroben ze dvou kusů a následně zatepla slisován .Také jeho ozubení je vyrobeno na odvalovací frézce.

Kola jsou z důvodu osové vzdálenosti dané pro jiný modul korigována do (+ +) obou sestav.Hodnota jednotlivých stupňů převodů  je  vždy 61! Osová vzdálenost pro oba stupně je 46mm.

 

vřetenové soukolí s přesuvníkem rychlostí

 

Vřetenové soukolí 43z/30z

Přesuvník 30z/18z

 

kola vřeteníku

 

Typickým zástupcem těchto soustruhů je u nás díky jednomu nejmenovanému obchodnímu řetězci velice rozšířený soustruh  ASIST AE4S50N

 

soustruh asist AE4S50N

 

Bohužel nedomyšlený pohon vřeteníku plastovými koly ,která jsou odstříklá z neidentifikovatelného plastu  je příčinou nejčastější závady a tou je vylomení zubů na vřetenovém kole nebo kole přesuvníku rychlostí.

pozice 14 a 24

 

asist rozsyp

 

Původní modul plastových kol je 2,25 .V náhradě se dají sehnat dovozová kovová kola vyráběná opět v číně s tím stejným modulem jako na původních plastových kolech

 

kovová čínská kola modul 2,25

 

Kvalitu nemohu z fotek posoudit a v ruce jsem je nedržel,na webu je řada diskuzí majitelů těchto soustruhů kteří již provedli výměnu.

V současné době tedy mohu nabídnout na tyto soustruhy buď kompletní kovovou náhradu všech plastových kol která tam jsou a nebo jen jednotlivé části jako jsou například kovová kola do vřeteníku.Kovová kola jsou všechna z materiálu 12 050.

 

tuningová sada ozubených kovových kol

 

Sada obsahuje výměnná závitová a posuvová kola :

  • 30,35,40,45,40,50,50,60,60,80,80
  • kola lyry a kolo pod lyrou 20/25/45 zubů
  • vřetenové soukolí a soukolí přesuvníku rychlostí
detail zpracování ozubených kol

Tento projekt je věnovaný přírubám brusných kotoučů na nástrojové brusky BN 102.

Příruba namontovaná na brusném kotouči

Příruby jsou vyráběné z materiálu 12 050,jsou velice precisně zpracované a  přesné díky rovnoběžnosti a souososti vnitřní upínací dutiny s kuželovitostí 1:5 a vnějšímu upínacímu průměru a s nulovou boční házivostí díky přesným broušeným svěrným podložkám .

Příruba z boku s kotoučem

Kuželová dutina je vystružena přesným strojním výstružníkem takže bez vůlí dosedá na kuželový trn který se opačným koncem zasouvá do vřetene brusky.

Příruba brusného kotouče

Matice s metrickým závitem 20×1,5  ve variantě 20mm nedosedá na kotouč přímo ,ale je přitahuje přes svoje středící osazení přesnou broušenou podložku ,která se opírá přes měkký člen o kotouč.U varianty 32mm je matice pochopitelně zvětšena na průměr 32 x 1,5 a taktéž její vnější průměr.

díly příruby

Varianty přírub jsou:

  • levá i pravá strana (levý závit na pravou stranu a pravý na levou)
  • na upínací průměry kotoučů 20 nebo 32 mm
  • kužel  1:5 (velikost 15)  na průměry 20 i 32 mm
  • kužel 1:5 (velikost 30) jen na průměry 32 a vyšší
  • tenká KM matice na upnutí kotouče
  • veliký rozsah možných šířek kotouče 1-20mm
  • na kotouče o průměru do 175 mm

 

více kusů

více variant

Broušení tohoto typu fréz se velice podobá broušení válcových nástrčných fréz jen s tím rozdílem ,že stopkové frézy brousíme na obvodu vždy jen mezi hroty,v případě,že frézy mají středící důlky k uchycení nástroje mezi podpěrné hroty brusky. Číst dále….. »

Tento typ fréz zpravidla nepracuje v přesných rozměrech svého průměru tak jako například stopkové drážkovací frézy na drážky.Není třeba v případě ostření uvažovat o složitějším vyostřování čela.Můžeme prakticky vždy použít podbrušování hřbetu břitů(ostření na hřbetě). Číst dále….. »

BROUŠENÍ ŘEZNÉHO KUŽELE

Broušení nástrčných výstružníků probíhá obdobně jako broušení stopkových strojních výstružníků jen s tím rozdílem,že k naostření jak řezného kužele tak i průměru je třeba speciálních trnů se středícími otvory a s upínacím kuželem  1:30 který slouží k upnutí veškerých nástrojů na dokončování a kalibrování děr jako jsou právě výstružníky ,ale i výhrubníky. Číst dále….. »